Напоминание

"Книги в нашей жизни""


Автор: Аксёнова Ольга Владимировна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МАОУ города Иркутска гимназия №2
Населённый пункт: город Иркутск, Иркутская область
Наименование материала: методическая разработка
Тема: "Книги в нашей жизни""
Раздел: полное образование





Назад




Технологическая карта урока учителя Аксеновой Ольги Владимировны

Предмет: Английский язык

Класс: 7 МАОУ города Иркутска гимназии №2

Тема урока: «Книги в нашей жизни»

УМК «English 7» О. В. Афанасьева, И. В. Михеева

Тип урока: комбинированный

Цель урока: развитие коммуникативных навыков по теме

Планируемые результаты:

- предметные: систематизировать, обобщить лексику по теме «Удовольствие от чтения»;

формировать практические умения использовать полученные знания; совершенствовать

навыки изучающего чтения, аудирования и устной речи по теме «Удовольствие от чтения».

- метапредметные: формировать у учащихся способности к систематизации ранее

приобретенных знаний; формировать У. Делать выводы,извлекать нужную информацию из

текста, освоить У. Работать в группах, паре и индивидуально; формировать У. Излагать свои

мысли в устной и письменной форме.

- личностные: воспитывать организованность, развивать внимание, языковую догадку,

логическое мышление, творческое воображение; формировать потребности и способности

понимать, интересоваться, продемонстрировать потребность к коллективному творчеству,

сотрудничеству, умение самостоятельно работать, организовывать свой труд в классе и дома;

развивать психические процессы и функции: внимание, зрительная и слуховая память,

мышление, качество ума (самостоятельность, логичность), творческое воображение.

- межпредметные связи: литература, страноведение, история.

№ Этап урока

Учитель

Ученик

УУД

Время

1.

Организационный

момент

Цель этапа:

организация

учащихся к работе

Good morning, boys

and girls. I'm glad to

see you. How are

you? What date is it

today?

Do you remember the

topic of our unit?

Личностные

2.

Создание

проблемной

ситуации

Children, look at this

screen.

What can you say

about it?

(на экране

диаграмма

показывающая в

процентах, как

учащиеся данного

класса читают

книги)

What are we going to

deal with?

What do you think

-учащиеся

отвечают,

анализируют

диаграмму на

экране

-учащиеся

называют тему

Личностные

Результативные

we are going to speak

about?

3.

Постановка цели

урока

So, to speak about

books we are going

to...

P1,P2,P3

-учащиеся

добавляют

используя

словарь целей:

to practice reading

to remember

to speak

to learn

to recollect

to find the

information

to discuss

to find out

we are going to...

we will...

(Learn about...

Recollect the rule

Find the

information)

Регулятивные

Личностные

-умение ставить

задачи на основе

того, что известно и

того что еще не

известно

4.

Постановка

проблемной

ситуации

We are going to

speak about books.

What idea can you

suggest with the

word “book”?

What do you

associate with this

word?

Lera, what is a book

for you?

P1, P2, P3...

(paper from end to

end, pages,

pictures, helper in

self-education, a

wonderful source,

knowledge,

people, friends,

stories, library)

- ответ

индивидуальный

Познавательные

Личностные

5.

Основная часть

урока

What do you know

about books? You

have 15 seconds to

think

(на доске схема)

book

kind editor

characterictic

library author

Could you tell us.

There are a lot of

quotations and

P2 (ответ

учащихся)

- There are

different kinds of

books

- Good books can

be...

- Bad books can

be...

Коммуникативные

(умение

организовывать

совместную

деятельность с

учителем и

одногруппниками)

proverbs of famous

people and wise

people about books

reading

Do you know some

of them?

Look at the screen,

please. There is one

of them

Take card №2.

I would like you to

know more

quotations and

proverbs about

books...

Some of them are

mixed.

Make up sentences

and translate them.

Work in pair.

Карточка №2.

What do you think

have you done this

task well?

Have you done

everything from this

task.

Who can say about

the main idea of these

phrases

I see you have made

this exelent well

(оценка учителя)

- we don't know,

but I want to know

these quotations

and proverbs

- учащиеся

читают и

переводят

высказывания

- учащиеся в

парах составляют

высказывания

великих людей и

пословицы

I can not live

without books

P1: Yes, we have

done everything

well. (учащиеся

оценивают этот

вид работы)

P1: I think books

play an important

rule in people's life

6.

Самостоятельная

работа с текстом

Цель этапа: узнать

информацию об

Children, where can

you take borrow

books for reading?

Do you know what

- from

school/library/loca

l library...

- No, I don't know,

Познавательные

Коммуникативные

известных

библиотеках мира

the word “library”

means?

So, the word

“library” comes from

the Latin word

“liber”,

meaning...book.

This information

interesting for you, is

not it?

To learn about

libreries

I would like you to

read.

Open your books p.

172. Read the last

two paragraphs.

Work in groups.

Read attentively and

do ex.

Have you finished

reading and doing ex.

What do you think

have you done it

correct?

Let start to check up!

Say what new things

you have learnt from

this text.

Look at the screen!

There are some

pictures of the great

libraries of the

Now you know

perfectly how they

look like

But I would like to

know this

information

- This information

is interesting for

me.

- учащиеся

читают текст,

выполняют

задание к тексту

в группах.

- ответы

учащихся

P1, P2, P3...

- I have learnt...

It was interesting

to know that...

- учащиеся

просматривают

виды библиотек

мира

7.

Рефлексия

I'm sure, you like to

read!

Let express your

emotion about

reading books with

these colourful cards.

- на партах лежат

карточки

красного, синего,

желтого цвета

Познавательные

Регулятивные:

оценка того что уже

освоено, осознание

качества и уровня

усвоения

Коммуникативные

In what colour do

you imagine your

reading?

Speak about special

things of books.

P1: I prefer to read

paper books/books

from the monitor

of the computer.

P2: I like to hold

books in my

hands.

P3: As for me, I

read for

pleasure/entertaini

ng.

I see my reading

in...colour

because...

8.

Заключение

We are at the end of

our lesson. I hope

you understand, that

without books our

life is empty and

boring.

- Read books, enjoy

them and think.

- Your marks are...

- The homework is to

prepare the

information about

books you have read

and read.

- Look at the cards

and give amark to

your work

- Don't forget to write

your names.

- учащиеся

заполняют лист

самооценки

Приложение 1.

Good books can be:

Bad books can be:

interesting

exciting

boring

enjoyable

fascinating

badly-written

entertaining

fast-moving

slow-moving

original

powerful

unoriginal

amusing

true-to-life

heavy-going

funny

well-written

depressing

witty

easy to read

shallow

Приложение 2.

Make up sentences and translate them.

1. I / live / can not / reading / without. (Thomas Jefferson)

2. Are / words / voice / the / heart / of the. (Confucius)

3. Reading / a basic tool / is of a good life / in the living. (Mortimer J. Adler)

4. A book / a garden / is / in the pocket / carried. (Chinese proverbs)

5. A room without books is a body without a soul.

6. Choose an author as you choose a friend.

7. Tell me what you read and I will tell you what you are.

8. Don't judge a book by it's cover.

9. Reading is to the mind what exercise is to the body.

Приложение 3.

They are different kinds of books:

a novel

a classic

a historical novel

a detective story

a war novel

a love story

an adventure novel

an adventure story

a romance

a folktale

a fairy tale

a short story

a science fiction book

a humorous story

a biography

a horror story

an aughtobiography

a travel book

Приложение 4.

Словарь Целей

To learn

To study

To recollect

To understand the information

To find the information

To discuss

To practice reading

The theme

Find out

узнать

изучить

повторить

понять информацию

найти информацию

обсудить

практиковаться в чтении

тема

выяснять

We are going to/

We will

Learn about

study...

Recollect the rule

Find the information

Discuss...

Practice reading

THE INTERVIEW OF READING BOOKS

0

10

20

30

40

50

60

70

80

90

100



В раздел образования